22.09.2014, 20:10
Gutentag.
Mein name ist Lars, und ich bin aus Dänemark. Ich hoffe dass sie meine "schlectes" Deutsch verstehen können.
Mein 5-jahre alte Bosch Vero professional 100 funktioniert nicht mehr. wenn ich der Maschine einschalten dann fliesst das Wasser nicht mehr. Das Mahlwerk funktioniert gut aber das Wasser lauft nicht durch das Gerät.
Ich habe versucht, das Gerät zu zerlegen aber ich war nicht erfolgreich.
Ich glaube dass es is die wasser pumbe die nicht mehr funktioniert. Weisst jemand von euch, wie man in das Service-Menü bekommen? Ich habe gehört dass man da eine test für die pumbe ausführen kann?
Vielen Dank für eure Zeit.
Lars
English:
My Bosch Vero Professional 100 suddently stopped working. The grinder works fine, but the machine does not "suck" any water in to the unit when the unit is turned on or if trying to brew a cup of coffee. I think that the water pump might be broken, but do any of you know how to get into the service menu to test the pump?
It started out by proclaiming that the "dip tray" wasn't inserted "please insert dip tray". However, the tray was already there. Now, this message has disappeared, but the water isn't sucked in correctly. The sound when trying to suck in water has also changed.
I would be very happy I any of you could help me out, or maybe I you know somebody who can perfom such repair.
Thanks in advance.
Best wishes,
Lars
Mein name ist Lars, und ich bin aus Dänemark. Ich hoffe dass sie meine "schlectes" Deutsch verstehen können.
Mein 5-jahre alte Bosch Vero professional 100 funktioniert nicht mehr. wenn ich der Maschine einschalten dann fliesst das Wasser nicht mehr. Das Mahlwerk funktioniert gut aber das Wasser lauft nicht durch das Gerät.
Ich habe versucht, das Gerät zu zerlegen aber ich war nicht erfolgreich.
Ich glaube dass es is die wasser pumbe die nicht mehr funktioniert. Weisst jemand von euch, wie man in das Service-Menü bekommen? Ich habe gehört dass man da eine test für die pumbe ausführen kann?
Vielen Dank für eure Zeit.
Lars
English:
My Bosch Vero Professional 100 suddently stopped working. The grinder works fine, but the machine does not "suck" any water in to the unit when the unit is turned on or if trying to brew a cup of coffee. I think that the water pump might be broken, but do any of you know how to get into the service menu to test the pump?
It started out by proclaiming that the "dip tray" wasn't inserted "please insert dip tray". However, the tray was already there. Now, this message has disappeared, but the water isn't sucked in correctly. The sound when trying to suck in water has also changed.
I would be very happy I any of you could help me out, or maybe I you know somebody who can perfom such repair.
Thanks in advance.
Best wishes,
Lars